vrijdag 16 september 2011

Afgedankte stofzuiger!

Vandaag kreeg ik een stofzuiger aangeboden, de bezitter melde mij dat deze niet meer goed werkte.
Na de stekker in het wandcontactdoos gedaan te hebben, merkte ik al snel wat het probleem was.
De schakelaar bleek te happeren, waardoor deze soms wel en soms niet werkte.
De eigenaar wilde de stofzuiger niet meer terug en had al een nieuw exemplaar gekocht.
Ik heb de schakelaar vervangen en de stofzuiger goed schoongemaakt.
Hij werkt weer geweldig.
Wat leven wij hier toch in een verwende maatschappij waar wij zomaar spullen wegdoen terwijl het makkelijk is te repareren.
Helaas is het maken in het westen veel te duur geworden, dus kopen we maar een nieuwe!
We verspillen op deze manier wel energie door de stofzuiger uit elkaar te halen voor de grondstoffen.
Ik vraag mij dus wel eens af wat men bedoeld, met het thema duurzaamheid waar diverse instanties en bedrijven te koop meelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten